DisplaySearch: Trh velkých komerčních displejů má v roce 2014 vyrůst o 14 %

V roce 2015 pak má růst dokonce bezmála dvakrát rychleji, o 27 %. Pomůže pokles cen u drahých modelů i uvedení nových levných displejů.

DisplaySearch: Trh velkých komerčních displejů má v roce 2014 vyrůst o 14 %



Podle údajů společnosti NPD DisplaySearch dojde v roce 2014 k pozitivnímu vývoji trhu velkých komerčních displejů. Zatímco v roce 2012 tento segment klesal a v roce 2013 byly výsledky meziročně stejné, letos má trh vyrůst o 14 % a v roce 2015 dokonce o 27 %. Hlavním faktorem růstu má být vzpamatování světových ekonomik z krize.

Z trhu prakticky vymizely plazmové displeje a dominuje mu technologie LCD. Tradiční výrobci plazmových displejů se přeorientovali na tuto novou technologii, případně ji pro ně smluvně vyrábějí partneři. Tyto strategie mají rovněž přispět ke zvýšení prodeje.

V rámci segmentu se daří interaktivním bílým tabulím, které za svůj růst vděčí státním investicím do oblasti vzdělávání. V roce 2015 má jejich prodej meziročně vyrůst o 50 % a dosáhnout 650 tisíc prodaných jednotek.

Dalšími faktory pro růst segmentu komerčních displejů mají být uvedení nových displejů s tenkým rámečkem od Samsungu a LG. Ty s sebou přinesly snížení cen za prémiové modely a vedly k rozšíření používání tzv. videozdí. V roce 2015 má k růstu přispět uvedení nových entry modelů.

Graf - Vývoj trhu velkých komerčních displejů

Zdroj: NPD DisplaySearch








Úvodní foto: Panasonic

Komentáře