DisplaySearch: Trh komerčních displejů vyrostl ve 3. kvartálu 2014 o 16 %

Trh roste, stejně jako průměrná velikost úhlopříčky B2B displejů, která ve třetím kvartálu 2014 dosahovala již 48,9 palce. Ceny naopak pod tlakem výrobců spotřebitelských televizí klesají.

DisplaySearch: Trh komerčních displejů vyrostl ve 3. kvartálu 2014 o 16 %



Podle zprávy společnosti DisplaySearch zažil globální trh komerčních displejů během třetího kvartálu 2014 16% meziroční růst. LCD panely rostly o 18 %, naopak plazmové z trhu prakticky vymizely.

Růst byl podle DispaySearch nejvyšší za uplynulých šest čtvrtletí. Rekordní pak byla průměrná velikost panelů, která dosáhla 48,9 palce.

Výrazně totiž rostla poptávka po 65“ a 70“ displejích. Díky padajícím cenám začaly dispeje nad 60 palců vytlačovat ty o velikosti mezi 40 a 50 palci.

Podle Kena Parka, analytika DisplaySearch, za to mohou především výrobci spotřebitelských televizí a jejich cenová politika. Výrobci B2B displejů museli reagovat uvedením levných modelů, aby zákazníci nedali přednost běžným televizím.

Kromě toho se však objevují i podstatně menší displeje, například o úhlopříčce pouhých 22 palců. Ty konkrétně uvedl Samsung jako alternativu k papírovým cedulím nebo nástěnkám v obchodech, školách a dalších veřejných místech.

Z regionálního hlediska dosáhla závratného růstu východní Evropa, a to o 204 %. Velkou zásluhu na tom měly vládní projekty v Turecku. Druhý byl region Jižní Ameriky s 35% růstem, který DisplaySearch přisuzuje nedávnému mistrovství světa ve fotbale. Třetí byl region MEA s 15 %.

Zmíněný Samsung si i ve třetím kvartálu 2014 udržoval více než čtvrtinový tržní podíl. Dvouciferného podílu dosáhla ještě společnost NEC. Zbytek první pětice, LG, Sharp a Panasonic, drží jen marginální jednociferné podíly.

Tabulka: Vývoj tržních podílů největších výrobců

Výrobce

1Q14

2Q14

3Q14

Samsung

28%

29%

27%

NEC

11%

9%

10%

LG

6%

7%

7%

Sharp

4%

3%

4%

Panasonic

2%

2%

3%

Zdroj: DisplaySearch









Úvodní foto: Prestigio

Komentáře