DisplaySearch: Televize se zakřivenou obrazovkou čeká silný růst

NPD DisplaySearch předpovídá úspěch segmentům, jež mají oživit spotřebitelský trh televizorů.

DisplaySearch: Televize se zakřivenou obrazovkou čeká silný růst



Prognóza společnosti NPD DisplaySearch věští příznivou budoucnost zakřiveným televizím. Nový segment, který se objevil v loni, má podle společnosti v letošním roce dosáhnout celosvětového prodeje 800 tisíc kusů.

Následovat mají dva roky prudkého růstu a poté změna trendu v použité technologii. V roce 2017 očekává DisplaySearch prodej překračující 6 milionů kusů, z toho 1 milion postavený na technologii OLED.

Po dvou letech klesajících počtů prodaných kusů a padajících tržeb je nový segment vedle OLED obrazovek a 4K rozlišení dalším ze způsobů, jimiž se výrobci snaží trh oživit.

V rámci použité technologie má ještě několik let převládat LCD. OLED se stále potýká s problémy při výrobě a DisplaySearch letos odhaduje prodej pouze 100 tisíc televizí s touto technologií. Naopak LCD může podle analytiků nabídnout „překvapivě velký prostor pro inovaci“ a ještě dlouho dominovat (viz graf).

Obr. 1 – Prognóza prodeje zakřivených televizí (miliony kusů)

Zdroj: NPD DisplaySearch

Příjemná budoucnost pro 4K

Televize s rozlišením 4K (Ultra HD) podle DisplaySearch rovněž čeká nárůst prodeje. Na letošek společnost odhaduje 12 milionů prodaných kusů, přičemž toto číslo má do roku 2017 vyrůst na 62 milionů.

Zpočátku se většina prodejů uskuteční v Číně (v loni to bylo 83 %), ale do roku 2017 má zbytek světa Čínu dohnat a její podíl má klesnout na 46 %.

Zdroj: NPD DisplaySearch








Úvodní foto: Matěj Čuchna

Komentáře