DisplaySearch: Prodej LCD televizí vyroste v roce 2014 o 7 %

Po stagnaci v roce 2013 má trh za rok 2014 dosáhnout solidního růstu. Rok 2015 má být ve znamení poptávky po 4K.

DisplaySearch: Prodej LCD televizí vyroste v roce 2014 o 7 %



Společnost DisplaySearch zveřejnila koncem roku finální odhad vývoje světového trhu LCD televizí. Po slabém roku 2013 má odvětví v roce 2014 posílit a při prodeji 223 milionu jednotek dosáhnout 7% meziročního nárůstu. Trh během roku zrychloval každý kvartál a ve třetím čtvrtletí dosáhl 10% meziročního růstu.

Prodej LCD televizí od výrobců prodejcům dopadl ve třetím kvartálu nad očekávání hned v několika regionech, nejvíce však v Severní Americe a v Asii a Pacifiku. Růst v těchto oblastech podpořila nová vlna nahrazování starších zařízení – severoameričtí spotřebitelé nahrazovali staré ploché televize, spotřebitelé v Indii a zbytku regionu APAC nahrazovali CRT televize,“ uvedl Paul Gagnon, ředitel výzkumu DisplaySearch v oblasti TV.

Spotřebitelské preference vedly ke zvýšení průměrné velikosti úhlopříčky. V roce 2014 to bylo 39 palců, zatímco o rok dříve měla průměrná obrazovka 37,5 palců. Rostoucí velikost televizí a rostoucí prodej televizí podle DisplaySearch vedou k vyšším investicím do výrobní kapacity LCD panelů, což dále vede ke stabilizaci cen.

Zvýšení průměrné velikosti panelu podle analytiků vede i k silné poptávce po televizích s rozlišením 4K, jejichž prodej má v příštím roce 2015 vyrůst o 50 % na více než 32 milionů jednotek.

Graf – Předpověď vývoje trhu LCT TV v letech 2014 a 2015

Zdroj: DisplaySearch








Úvodní foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře