Devět z deseti e-shopů letos čeká růst tržeb (Acomware)

Očekávání českých e-shopů pro rok 2017 jsou extrémně optimistická. Až 89 % firem prodávajících on-line předpokládá růst tržeb. Výsledky mají podpořit noví zákazníci i investice do rozvoje.

Devět z deseti e-shopů letos čeká růst tržeb (Acomware)



Tuzemské e-shopy očekávají letos převážně růst výsledků. Předpokládají, že jim k tomu dopomůže získání nových zákazníků i peníze investované do rozvoje. Jako ohrožení růstu vnímají nejčastěji konkurenční tlak na snižování cen nebo také vstup nové, zejména retailové konkurence. Vyplývá to z on-line průzkumu společnosti Acomware mezi 203 prodejci letos v lednu.

V loňském roce, kdy se celkový obrat e-commerce trhu zvýšil na zhruba 98 miliard korun, rostlo 88 % dotazovaných e-shopů. Od toho se odvíjí i vysoká očekávání do budoucna. 89 % e-shopů předpokládá, že letos svůj obrat zvýší, a pouze 11 % předpokládá stagnaci,“ uvedl v oznámení Jan Penkala, CEO Acomwaru.

Konzultantská společnosti uvádí, že přestože e-shopy vidí největší příležitost v akvizici nových nakupujících, postupně se jim daří navyšovat také obrat z loajálních, vracejících se zákazníků.

„U poloviny e-shopů se stávající zákazníci podílejí na obratu z více než 30 %. Je pravděpodobné, že toto číslo dále poroste,“ myslí si Penkala.

Další možnosti růstu e-shopy vidí v rozšíření sortimentu nebo zlepšení svých marketingových aktivit. Jako potenciální hrozby naopak uvádějí vstup nových e-commerce hráčů na český trh, tlak na snižování cen a též posílení existující konkurence.

Na investice je e-commerce připraveno

Výzkum zároveň ukazuje, že se majitelé e-shopů nebojí významně investovat do dalšího rozvoje. Po loňském úspěšném roce plánuje 69 % firem v roce 2017 investice navyšovat. E-shopy podpoří hlavně online technologie nebo posílení vztahu se zákazníky.

V marketingových aktivách pro ně zůstávají prioritou PPC kampaně a remarketing, do kterých hodlá podle průzkumu investovat 80 % firem. Výdaje na marketing budou dále směřovat zejména na e-mailovou komunikaci, display reklamu, videoreklamu a content marketing.

Hlavní závěry výzkumu:

  1. Českým e-shopům se nebývale daří: obrat loni rostl 88 % firem (77 % v roce 2015), naopak pokles přiznává pouze 4 % e-shopů (10 % v roce 2015). Růst tržeb také prodejci považují jednoznačně za svůj největší úspěch (45 %).

  2. Výhled na rok 2017 je optimistický: růst obratu očekává 89 % firem, 11 % spíše odhaduje jeho stagnaci. Zvýšení obratu a podílu na trhu je rovněž hlavním cílem většiny respondentů (76 %).

  3. Majitelé e-shopů stejně jako loni věří, že hlavní možnosti růstu skýtá akvizice nových zákazníků. Dále zmiňují rozšíření sortimentu a vylepšení svého marketingu.

  4. 83 % e-shopů plánuje zvýšit své investice do online technologií. Jejich finanční prostředky budou dále proudit do zkvalitnění webových technologií (41 %) nebo posílení loajality stávajících zákazníků (30 %).

  5. Podnikání e-shopů může ohrozit vstup nových konkurentů na trh, zejména pak velkých retailových firem a řetězců. Toho se obává 19 % majitelů e-shopu (loni 11 %). Dále mají prodejci obavy z tlaku na snižování cen (30 %) nebo posílení existující konkurence (25 %).

  6. V marketingových nástrojích e-shopy posílí své investice zejména do e-mailingu, display reklamy, videoreklamy a content marketingu. Prioritou ale nadále zůstávají PPC kampaně a remarketing, do kterých bude investovat přes 80 % prodejců.

 

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře