ČSÚ: Digitalizace a využívání sociálních sítí mezi českými podniky jsou podprůměrné

Ačkoliv je 98 % českých podniků s deseti a více zaměstnanci připojeno k internetu a 83 % z nich má webové stránky, počet zaměstnanců pracujících s připojeným počítačem zaostává za evropským průměrem. Pokud jde o provozování profilů na sociálních sítích, jsme na tom podobně neslavně.

ČSÚ: Digitalizace a využívání sociálních sítí mezi českými podniky jsou podprůměrné



Podle nejnovější analýzy Českého statistického úřadu (ČSÚ) je většina českých podniků s deseti a více zaměstnanci připojena k internetu a provozuje webové stránky, přičemž třetina z nich disponuje také účtem na sociálních sítích.

Na začátku roku 2017 bylo k internetu připojených 98 % podniků ve sledované kategorii a 83 % podniků mělo své webové stránky. Jejich podíl se od začátku tisíciletí více než zdvojnásobil. V roce 2000 mělo svůj web jen 40 % tuzemských firem.

Přestože většina firem má připojení k internetu, ne všichni zaměstnanci s internetem nebo počítačem pracují. S počítačem v podnicích pracuje přibližně polovina zaměstnanců a tento ukazatel se výrazně nezměnil už deset let.

Podprůměr v digitalizaci pracovní síly...

Podíl zaměstnanců, kteří mají z pracovního počítače přístup na internet, letos poprvé překročil hranici 40 %. Ve srovnání s ostatními unijními zeměmi je to však jeden z nejnižších podílů zaměstnanců, kteří jsou v práci na síti.

To však podle ČSÚ nemusí znamenat, že české podniky používání internetu svým zaměstnancům neumožňují nebo zakazují. Svůj vliv zde do značné míry může mít struktura tuzemského hospodářství s relativně vysokým zastoupením zpracovatelského průmyslu.

... a podprůměr v sociálních sítích

Webové stránky však nejsou jediným kanálem, který podniky pro svou prezentaci na internetu využívají. Boom v současné době zažívají sociální sítě, na kterých podle ČSÚ fungují hlavně cestovní agentury a nebo podniky působící v oblasti poskytování médií a ubytování.

Jakkoliv však od roku 2013 došlo k nárůstu počtu firem aktivně využívajících sociální sítě z 15 % na 34 %, Česká republika podle ČSÚ stále patří mezi státy EU s nejnižším podílem podniků využívajících tento způsob komunikace.

Když už jsme u toho... ChannelWorld patří mezi zmíněnou třetinu a s radostí komunikuje prostřednictvím sociálních sítí. Sledovat nás můžete na Facebooku i na Twitteru.

Zdroj: ČSÚ








Úvodní foto: © varijanta - Fotolia.com

Komentáře