Context: Západoevropský trh tabletů se během vánoční sezóny propadl o čtvrtinu

Prodej zařízení typu 2 v 1 naopak vyrostl o 31,3 % a prodej konvertibilních notebooků dokonce o téměř 85 %. Právě sem zákazníci „utíkají“ od běžných tabletů, které vzhledem k chybějící klávesnici nabízejí méně pohodlí a možností.

Context: Západoevropský trh tabletů se během vánoční sezóny propadl o čtvrtinu



Nová analýza společnosti Context hovoří o zásadním poklesu poptávky po klasických tabletech v regionu západní Evropy v průběhu roku 2015 a o odlivu uživatelů směrem k hybridním zařízením typu 2 v 1 nebo konvertibilním notebookům. Context uvádí, že ve čtvrtém kvartálu 2015 se v regionu prodalo jen 3,7 milionu klasických tabletů, což představuje meziroční propad o 27,5 %.

Context dále uvádí, že nejhorší dopad měla změna preferencí zákazníků na tablety s operačním systémem Android, jejichž prodej se meziročně propadl o 37,4 %, zatímco prodej iPadů se snížil o 15,4 % a prodej tabletů s Windows poklesl o 9,1 %.

Prodej zařízení typu 2 v 1 (tedy tabletů s oddělitelnou hardwarovou klávesnicí) v posledním kvartálu roku 2015 naopak zaznamenal meziroční nárůst o 31,3 % na bezmála 300 tisíc kusů, a to zejména díky poptávce ze strany spotřebitelů.

Konvertibilní notebooky pak dosáhly bezmála 85% růstu prodeje na 246 tisíc kusů. Celkově oba typy zařízení představovaly 11 % všech prodaných notebooků a 15 % všech spotřebitelských notebooků.

Pokud jde o tradiční PC, tak podle Contextu došlo ke zmírnění nedávného poklesu prodeje. Ve čtvrtém kvartálu 2015 se celkový počet prodaných kusů meziročně snížil pouze o 0,1 %. Prodej notebooků mírně narostl o 2,7 % a vyrovnal tak 8,7% propad prodeje desktopů.

Spotřebitelská PC vykázala nárůst prodeje o 2,9 %, zatímco prodej podnikových počítačů se ve čtvrtém kvartálu snížil o 4,5 %. Context dodává, že ze skladů postupně mizí starší modely, což je vidět na rostoucím podílu nových PC s předinstalovaným operačním systémem Windows 10. „Desítky“ byly v prosinci přítomny v bezmála 80 % spotřebitelských a 37 % podnikových PC.

Vývoj trhu tabletů ve vybraných zemích regionu (4Q15)

  • Belgie: -1,8 %
  • Francie: -9,2 %
  • Itálie: -3,3 %
  • Německo: -3,5 %
  • Nizozemsko: 2,0 %
  • Polsko: -5,3 %
  • Portugalsko: -5,6 %
  • Rakousko: -3,3 %
  • Spojené království: 10,0 %
  • Španělsko: 8,3 %
  • Švýcarsko: 5,9 %

Zdroj: Context








Úvodní foto: © pressmaster - Fotolia.com

Komentáře