Context: Předvánoční prodej tabletů v západní Evropě poprvé překonal prodej notebooků

Přibližně 4,56 milionu prodaných tabletů tvořilo 57% podíl v segmentu, kam mimo nich spadají notebooky a netbooky. Mezi operačními systémy stále dominuje Android.

Context: Předvánoční prodej tabletů v západní Evropě poprvé překonal prodej notebooků



Podle společnosti Context došlo v posledním kvartálu loňského roku historicky poprvé k tomu, že počet prodaných tabletů překonal v západní Evropě prodej notebooků a netbooků. Celkem 4,56 milionu prodaných zařízení stačilo na 57 % prodeje v segmentu, do nějž patří zmíněné tři druhy zařízení.

Nejvíce šly tablety na odbyt ve Spojeném království, kde se jich prodalo 1,5 milionu. Na druhém místě skončilo Německo s 950 000 prodanými kusy.

Context rovněž zaznamenal, že růst prodeje tabletů začal výrazně zpomalovat. Trh se pomalu nasycuje, a tak zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku rostl prodej těchto zařízení o 204,5 %, v posledním čtvrtletí to bylo již „pouze“ o 39,1 %.

Expanze tabletů do firemní sféry bude podle analytiků Contextu, navzdory úspěchu u koncových zákazníků, pomalá a v nejbližší době tato zařízení budou spíše doplňovat přenosná PC, než aby je nahrazovala. Jedním z faktorů je i snaha výrobců uvádět na trh lehké a tenké notebooky a různá hybridní řešení.

Android stále na prvním místě

Mezi operačními systémy stále dominuje Android. Zařízení na něm postavená drží bezmála 70% podíl trhu a jejich prodej ve sledovaném období vyrostl o 82,2 %.

Konkurenční iPady rostly je o 2,7 % a drží 28,9% podíl. Microsoft se svými Windows 8 si o takovém podílu může stále nechat jen zdát, neboť zůstává na necelém 1 %.

Context však dodává, že zájem o tablety s tímto operačním systémem roste v obchodní sféře.

Osmipalcová zařízení rostla nejrychleji

V rámci prodaných zařízení s Androidem se nejvíce dařilo těm se 7“ úhlopříčkou. Jejich prodej se meziročně zdvojnásobil a s 1,59 milionu prodaných kusů se úmistily na prvním místě.

Nejvyšší nárůst prodeje však zaznamenaly 8“ zařízení, a to meziročně o 578 %. Před rokem se jich za stejné období prodalo jen 50 000 kusů, což souvisí i s nižší nabídkou těchto modelů. Prodej tabletů s 10,1“ úhlopříčkou vyrostl o 38,7 %.

Zdroj: Context Research








Úvodní foto: .shock - Fotolia.com

Komentáře