Česká elektronická komerce vstoupila do nového roku 18% růstem obratu (Acomware)

Úspěšný začátek roku podle společnosti Acomware přináší příslib celého úspěšného roku. Analytici poukazují na výrazný růst obratu generovaného nákupem přes mobilní zařízení.

Česká elektronická komerce vstoupila do nového roku 18% růstem obratu (Acomware)



Podle údajů publikovaných společností Acomware vstoupila česká e-commerce do nového roku více než úspěšně. Množství nákupů během prvního kvartálu rostlo a obrat prodejců se díky tomu zvedl meziročně o 18 %.

Pokud by takto trh rostl i po celý zbytek letošního roku, zvýšil by se celkový obrat e-commerce z loňských 81 miliard na zhruba 96 miliard Kč.

Tempo růstu české e-commerce sice oproti loňskému roku mírně polevilo, ale i tak jde o jasný signál, že e-shopy čeká další silný rok,“ předpovídá Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.

Prodejcům se v prvním kvartálu měly zvýšily příjmy bez ohledu na kategorii zboží či zařízení, které zákazníci k objednávce zvolili.

Obrat z m-commerce se zdvojnásobil

Acomware dále uvádí, že lidé stále častěji nakupují ze svých mobilů – za poslední rok se příjmy z tohoto typu zařízení více než zdvojnásobily. Prim v on-line nakupování však u českých zákazníků stále hrají osobní počítače, z nichž pochází 86,5 % všech tržeb (v prvním kvartálu roku 2015 to však bylo 92 %).

Růst je patrný ve všech segmentech. Obchodníkům se zvýšily objednávky z počítačů, tabletů i mobilů, uvedl Penkala. „Nejvyšší tempo růstu za poslední rok vykazuje množství objednávek z chytrých telefonů. Jejich podíl na obratu e-shopů je v průměru zhruba 8 %, tablety tvoří asi 5,5 %.“

Pokud jde o srovnání letošního prvního čtvrtletí a loňských Vánoc, došlo od ledna k poklesu míry konverze. Ta určuje počet návštěvníků, kteří v e-shopu uskutečnili svou objednávku.

Konverze sice poklesla z 2,4 % na 1,92 %, zvýšila se ale průměrná útrata. Zákazníci v e-shopech nakoupili v průměru za 1 892 Kč, loni to bylo asi o 150 Kč méně,“ dodal Jan Penkala.

Klíčové ukazatele české e-commerce v 1. čtvrtletí 2016

  • Tržby českých e-shopů vzrostly meziročně o 18 %. V porovnání s posledním čtvrtletím loňského roku ale zároveň došlo k poklesu o zhruba 9 %.

  • Lidé české e-shopy nejvíce navštěvují z osobních počítačů, které tvoří 74,5 % veškeré návštěvnosti. Meziročně však jde o pokles o zhruba 7 % ve prospěch mobilů a tabletů.

  • Dominantní nadále zůstávají objednávky z počítačů, které tvoří zhruba 86,5 % všech tržeb.

  • V kategorii mobilních zařízení vládnou smartphony – nákupy z nich tvoří již 8 % tržeb a také 17,5 % návštěvnosti tuzemských e-shopů, u tabletů jde o 5,5 % (obrat), respektive 8 % (návštěvnost).

  • Nejrychleji roste obrat z mobilních telefonů – meziročně o 133 %. Tablety zaznamenaly růst o 52 %, PC o 11 %.

  • Hodnota průměrné objednávky v e-shopech dosáhla částky 1 892 Kč. Míra konverze byla 1,92 %.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře