Canalys: V roce 2014 se prodalo 4,6 milionu chytrých náramků

Prodej zařízení se systémem Android Wear se zasekl na necelých tří čtvrtinách milionu, zatímco Pebble nebo Xiaomi prodaly přes milion jednotek. Trh nyní napjatě očekává debut Applu, který je naplánován na duben.

Canalys: V roce 2014 se prodalo 4,6 milionu chytrých náramků



Společnost Canalys zveřejnila výsledky trhu náramků, jednoho ze segmentů nositelné elektroniky, za rok 2014. Za celý loňský rok se podle analytiků globálně prodalo 4,6 milionu těchto zařízení, přičemž jen 720 tisíc z nich běželo na operačním systému Android Wear, který byl uveden v létě.

V segmentu nositelné elektroniky tak Google zažívá podstatně jiný příběh než u chytrých telefonů, kde jeho Android bezpečně dominuje světovému trhu.

Zařízení s Google Wear nabízí hned několik výrobců, z nichž nejsilnější byla Motorola se svými chytrými hodinkami Moto 360 (na fotografii). Na výsledcích prodeje se dále podílely společnosti LG, Asus a Sony. Jenže například konkurenční Pebble prodalo přes milion svých stejnojmenných hodinek.

Čekání na Apple

Hegemonem segmentu byl, pravděpodobně však naposled, Samsung, který během posledních 14 měsíců uvedl šest nových zařízení, ale současně zažíval potíže s udržením poptávky. Samsung bude podle Canalysu muset zapracovat především na tom, aby přilákal vývojáře aplikací pro svůj operační systém Tizen.

Proč má ale hegemonie Samsungu skončit? Protože se blíží uvedení hodinek Apple Watch, debutu Applu v segmentu nositelné elektroniky. Ačkoliv se Watch na pultech objeví až v dubnu, už teď analytici, například právě Canalys, Applu předpovídají zářnou budoucnost a vedoucí pozici na trhu.

Pozoruhodným jevem roku 2014 byl i nástup Xiaomi a jeho „hloupého“ náramku Mi Band. Xiaomi prodalo přes milion těchto velmi levných zařízení.

Canalys vyzdvihuje jeho unikátní strategii a poukazuje na to, že Xiaomi je příkladem toho, jak rychle se dnes firma může stát globální silou. A ostatně, Xiaomi se to podařilo nejen u náramků, ale i v oblasti chytrých telefonů.

Lídrem segmentu „hloupých" (nepodporujících aplikace třetích stran) náramků však zůstává Fitbone.

Zdroj: Canalys








Úvodní foto: Motorola

Komentáře