Acomware: Třetí kvartál přinesl historicky nejvyšší počet mobilních nákupů v ČR

Shrnutí výsledků českého trhu e-commerce za třetí kvartál hovoří o stále vyšším významu mobilních telefonů. Tato zařízení zaznamenala historicky nejvyšší počet nákupů, podíl na tržbách i míru konverze.

Acomware: Třetí kvartál přinesl historicky nejvyšší počet mobilních nákupů v ČR



Podle závěrů společnosti Acomware Češi stále více nakupují z mobilních telefonů. Ve třetím čtvrtletí 2015 dosáhl podíl těchto zařízení na tržbách e-shopů nového maxima.

Internetoví obchodníci se navíc podle Acomware mohou radovat z růstu celého odvětví elektronické komerce, který za první tři kvartály přesáhl 24 %, byť ve třetím kvartálu meziročně zpomalil na 13 %.

Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ uvedl CEO společnosti Acomware Jan Penkala.

Optimalizujte své weby pro mobilní zařízení

Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve třetím čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod 7 % obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze 1 %,“ dodal Penkala.

Od října navíc tuzemské e-shopy čekají tři nejdůležitější měsíce v roce. Acomware odhaduje, že obrat českých e-shopů za čtvrtý kvartál vyroste meziročně až o 25 %. Společnost zároveň obchodníkům doporučuje zohlednit rostoucí podíly mobilních zařízení.

Letos by [e-shopy] vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ uvedl Jan Penkala.

Shrnutí třetího čtvrtletí 2015 v české e-commerce:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů ve třetím čtvrtletí mírně zpomalil na 13 %. Celkový meziroční růst za první tři čtvrtletí 2015 však dosahuje 24 %;

  2. Tržby z mobilů neustále rostou a ve třetím čtvrtletí dosáhly s 6,7% podílem nového maxima;

  3. Dominantní zůstává nadále obrat z desktopů, který tvoří přes 87 % všech tržeb. Celkové tržby se ale nezvýšily, byly stejné jako ve druhém čtvrtletí;

  4. Nejrychleji rostl obrat z mobilních telefonů – meziročně o 46 %. Tablety zaznamenaly růst o 35 %, PC o 9 %;

  5. Zvýšil se podíl mobilů na návštěvnosti, který dosahoval již 14,9 %. Ve druhém čtvrtletí to bylo pouze 11,6 %;

  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %. Nadále je nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů;

  7. Míra konverze byla nejvyšší opět u PC, konkrétně 2,08 %. U mobilních telefonů dochází od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru, který ve třetím kvartálu poprvé dosáhl 1 %.


V rámci analýzy byla zkoumána data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy Kč.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře