Acomware: Obrat českých e-shopů s elektrem vyrostl v 1. kvartálu o čtvrtinu

Celkový obrat českých e-shopů vyrostl meziročně o 23 %. Výrazného růstu dosáhla návštěvnost a obrat generovaný skrze mobilní zařízení.

Acomware: Obrat českých e-shopů s elektrem vyrostl v 1. kvartálu o čtvrtinu



Společnost Acomware zveřejnila výsledky svého měření Acomware e-commerce index za první kvartál roku 2015. Obrat českých e-shopů v tomto období meziročně vyrostl o 23 %. Nejvíce se dařilo obchodům prodávajícím domácí potřeby (34 %), ale silně rostl i obrat prodejců z kategorie elektro (24 %).

Ceková průměrná hodnota objednávky dosáhla 1 760 Kč při míře konverze 1,64 %. U nákupů z PC dosahovala průměrná objednávka částky 2 048 Kč, u tabletů 1 717 Kč a u chytrých telefonů 1 494 Kč.

Nákupy z PC pak stále tvoří valnou většinu obratu e-shopů, konkrétně 90,7 %, zatímco tablety a chytré telefony nedosahují ani 5% podílů.

Na druhou stranu, uživatelská základna mobilních zařízení podl Acomware roste a spolu s ní i návštěvnost a obraty, které mobilní uživatelé generují. Meziroční nárůst návštěvnosti z obou kategorií mobilních zařízení atakoval 50% hranici, zatímco u PC návštěvnost rostla jen o 9 %.

Co se týče obratu, u nákupů z PC se meziročně zvýšil o 25 %, u nákupů přes tablet to však bylo 42 % a u nákupů přes telefon dokonce o 56 %.

Tabulka 1 – Návštěvnost e-shopů podle typu zařízení

Kategorie

Meziroční růst návštěvnosti

Podíl na návštěvnosti

Míra konverze

PC

9 %

81,7 %

1,68 %

Tablety

46 %

6,5 %

1,28 %

Telefony

49 %

11,5 %

0,81 %

Zdroj: Acomware

Tabulka 2 - Obrat e-shopů podle typu zařízení

Kategorie

Meziroční růst obratu

Podíl na obratu

Průměrná objednávka

PC

25 %

90,7 %

2 048 Kč

Tablety

42 %

4,7 %

1 717 Kč

Telefony

56 %

4,5 %

1 494 Kč

Celkem

23 %

100,00%

1 760 Kč 

Zdroj: Acomware


Analyzovány byly údaje více než 70 českých e-shopů s ročním obratem dosahujícím přibližně 2,7 miliardy korun.









Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře