Acomware: České e-shopy zaznamenaly ve druhém kvartálu 45% růst obratu z elektra

Růst prodeje zboží z kategorie elektro byl více než dvakrát vyšší než celkový růst elektronické komerce v ČR, který druhém čtvrtletí dosáhl solidních 20 %. Acomware dále poukazuje na 44% růst obratu generovaného skrze chytré telefony.

Acomware: České e-shopy zaznamenaly ve druhém kvartálu 45% růst obratu z elektra



Konzultační společnost Acomware uvádí, že se tržby českých e-shopů ve druhém čtvrtletí roku 2015 zvýšily meziročně o 20 %. Výstupy Acomware zároveň poukazují na rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z telefonů podílely na obratech e-shopů větší měrou než ty z tabletů.

Tabulka 1 – Růst návštěvnosti

Kategorie

Meziroční růst

PC

+8 %

Tablety

+39 %

Telefony

+49 %

Zdroj: Acomware

Tahouny české elektronické komerce jsou podle Acomware zejména prodejci elektroniky, zboží pro domácnost a dětského zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o 30 % a více, v případě elektra dokonce o 45 %.

Tabulka 2 - Růst obratu ve vybraných segmentech

Kategorie

Meziroční růst

Elektro

+45 %

Dětské zboží / hračky

+38 %

Domácnost

+34 %

Zdroj: Acomware

Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl telefonů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z telefonů vyšší než ty z tabletů.

Zatímco tablety se na celkovém obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u telefonů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení celkově zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to o 44 %.

Tabulka 3 – Růst obratu podle zařízení

Kategorie

Meziroční růst

Průměrná míra konverze

Průměrná hodnota objednávky

Celkem

+20 %

1,79 %

1 799 Kč

PC

+18 %

1,95 %

1 836 Kč

Tablety

+35 %

1,53 %

1 617 Kč

Telefony

+44 %

0,95 %

1 487 Kč

Zdroj: Acomware









Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře