Accenture: Čeští spotřebitelé chtějí jednotného poskytovatele řešení pro zábavu a komunikaci

Průzkum společnosti Accenture odhalil konzervativní přístup českých spotřebitelů k inteligentním zařízením. Nejčastěji by si je pořídili od výrobce, často však i například od telekomunikačních operátorů.

Accenture: Čeští spotřebitelé chtějí jednotného poskytovatele řešení pro zábavu a komunikaci



Rychlý růst spotřebitelské poptávky po inteligentních zařízeních s sebou přináší poptávku po ucelené správě i po pomoci s orientací v digitálním ekosystému. Takový je závěr průzkumu společnosti Accenture, který za ideálního partnera pro spotřebitele v tomto ohledu označuje poskytovatele datových a hlasových služeb.

V rámci průzkumu měli respondenti jmenovat firmy, od kterých by si koupili inteligentní zařízení. Čeští respondenti se podle Accenture projevili jako velmi konzervativní – u všech typů inteligentních přístrojů uvedli jako první volbu společnost, která se specializuje na výrobu takového zařízení. Druzí skončili výrobci mobilních telefonů a počítačů, třetí telekomunikační operátoři.

Například v případě inteligentních bytových termostatů by Češi v první řadě nakupovali u výrobce zařízení (66 %), dodavatele energií (33 %) a telekomunikačního operátora (31 %).

V případě domácích bezpečnostních a sledovacích systémů by čeští spotřebitelé upřednostnili opět výrobce zařízení (56 %), dále pak soukromou bezpečností agenturu (37 %) a televizní či kabelovou společnost (35 %).

Při pořizování zábavních systémů do auta by se čeští respondenti nejčastěji obraceli na výrobce zařízení (49 %), telekomunikační operátory (35 %) a výrobce mobilních telefonů a počítačů (34 %).

Čtyři z pěti (v ČR 74 %) respondentů pak uvedli, že by jim vyhovovalo mít jednoho poskytovatele, pomocí něhož by spravovali svá řešení pro komunikaci i zábavu.

Zákazník chce pomoc, radu a jednotnou správu

Pro telekomunikační operátory se tak podle Accenture nabízí významná příležitost sehrát roli v digitalizaci české společnosti. Jejich úlohou bude především pomoci běžnému zákazníku vyznat se v neustále rostoucí globální nabídce inteligentních zařízení a vybrat a otestovat ta, která opravdu fungují.

Problémy při orientaci v digitálním ekosystému jsou podle studie velmi reálné. Většina českých spotřebitelů (70 %) se zkušeností s využíváním některého chytrého přístroje uvedla, že je pro ně složité zařízení nastavit, připojit k internetu a využívat v plné šíři.

Z průzkumu dále vyplynulo, že v oblasti hlasových a datových služeb jsou poskytovatelé komunikačních služeb zákazníky uváděni jako nejlepší volba a důvěryhodný partner. Zároveň jsou spolu s bankami vnímáni jako nejdůvěryhodnější (33 %) ve správě a ochraně jejich osobních údajů.

Šest z deseti respondentů preferuje telekomunikační operátory jako poskytovatele pevného připojení v oblasti hlasových služeb, 54 % jim dává přednost pro data. V bezdrátovém připojení je upřednostňuje 53 % respondentů pro hlasové služby, 50 % pro přenos dat.

V oblasti zábavních služeb pak poskytovatelé komunikačních služeb dosahují téměř stejných hodnot jako klasické televizní vysílání a placené televizní kanály: 37 % respondentů uvedlo televizní vysílání, následují telekomunikační operátoři s 35 %.

Co se týče videa na vyžádání, 31 % spotřebitelů preferovalo telekomunikační operátory, 25 % výrobce telefonů a počítačů, 24 % klasické televizní kanály.


Údaje pocházejí ze studie Engaging the Digital Consumer in the New Connected World. Celou ji najdete zde

Zdroj: Accenture








Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com

Komentáře