ABI Research: Smartphony zůstanou huby nositelné elektroniky

Analytici ABI Research tvrdí, že vlastníci tabletu mají v průměru tři zařízení. Přizpůsobte tomu nabídku a reklamní komunikaci.

ABI Research: Smartphony zůstanou huby nositelné elektroniky



Nick Spencer z ABI Research na keynote v rámci Destree EMEA 2014 uvedl, že většina uživatelů smartphonů vlastní ještě další zařízení. Vlastníci tabletu mají v průměru tři zařízení.

Ves střední a východní Evropě mezi mobily vede podle ABI značka Samsung před Nokií. Kromě nezanedbatelného podílu Applu však nelze opomenout ani rostoucí podíl dalších asijských značek viz graf níže.

Graf: Podíly výrobců telefonů - západní Evropa (vlevo) vs. střední a východní Evropa (vpravo) v roce 2013

Podíly výrobců telefonů - západní Evropa (vlevo) vs. střední a východní Evropa (vpravo) v roce 2013

Zdroj: ABI Research

Z toho důvodu doporučil, aby se retaileři a další poskytovatelé zamysleli nad nabídkami pro rodiny, sdílenými datovými plány a možnostmi flexibilního financování. Upozornil také, že mobilní příslušenství pomáhá zlepšovat zkušenost uživatelů.

Nositelná elektronika dostává reálný rozměr

Relativně novým tématem mezi osobními zařízeními je nositelná elektronika, která teď získává podmínky pro další růst – zvyšuje se penetrace smartphonů, roste důležitost osobních zařízení a rozšiřují se možnosti jejich využití. Kromě toho klesá cena senzorů, zlepšuje se správa napájení a podporují je nové architektury čipsetů.

Nositelná elektronika a chytré příslušenství může pomoci lépe využít výpočetní kapacitu a možnosti smartphonů. Klíčové jsou také nové možnosti ovládání hlasem, gesty a sledováním pohledu oka. Vylepšení uživatelského prostředí pak může mít podle ABI dopady na celé odvětví spotřební elektroniky.

Nositelná elektronika a chytré příslušenství podle ABI zahrnuje: chytré hodinky (notifikace, hlas, , nezávislé a samostatném zařízení), oblečení, 3D pohybové senzory, sport/fitness trackery, monitory zdraví, brýle, kamery, chytrá sluchátka a další.

Z pohledu vertikál lze očekávat jejich uplatnění v oblastech spotřební elektroniky, sportu, módy, péče o děti, domácí automatizace, zdraví, a dalších.

Nick Spencer svou přednášku ukončil tím, že mezi výrobci se kromě zavedených A-brandů začnou ve stále větší míře objevovat nové značky (stejně jako tomu bylo doposud např. u tabletů a smartphonů).

Zdroj: ChannelWorld, ABI Research








Úvodní foto: © AA+W - Fotolia.com

Komentáře